Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Μεσάνυχτα στο Παρίσι











Η νέα ταινία του Γούντι Άλεν, «Μεσάνυχτα στο Παρίσι», που προβάλλεται από τις 6 Οκτωβρίου στις κινηματογραφικές αίθουσες, είναι μία ρομαντι κομεντί που εκτυλίσσεται στην Πόλη του Φωτός. Μια οικογένεια πηγαίνει εκεί για επαγγελματικούς λόγους κι ένα νεαρό ζευγάρι ετοιμάζεται για να παντρευτεί το φθινόπωρο, αλλά ζει καταστάσεις που φέρνουν τα πάνω κάτω στη ζωή του. Η ταινία αφηγείται το μεγάλο έρωτα ενός νέου άντρα για μια πόλη, το Παρίσι, και μιλάει για τους ανθρώπους που έχουν την ψευδαίσθηση ότι αν είχαν μιαν άλλη ζωή, διαφορετική από τη δική τους, θα ζούσαν πολύ καλύτερα. Στην ταινία πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων οι Όουεν Γουίλσον, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Κάθι Μπέιτς και Κάρλα Μπρούνι.

Ακόμη και για όσους δεν έχουν πάει ποτέ στο Παρίσι, το όνομα της πόλης είναι σχεδόν συνώνυμο με κάτι μαγικό. Ο Γούντι Άλεν δεν θα μπορούσε να διαλέξει καλύτερο μέρος στον κόσμο για τη νέα του ρομαντική κομεντί. Το Παρίσι είναι μια πόλη με το δικό της μύθο, με πολιτιστική κληρονομιά, που φημίζεται για την εξαιρετική αισθητική των δρόμων, των λεωφόρων και των κήπων της, καθώς και για το γεγονός ότι φιλοξενεί μερικά από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου. Η ιστορία της, που έχει χαραχτεί τόσο από τα πολιτικά και πολιτιστικά γεγονότα που έχουν λάβει χώρα σε αυτήν, αλλά και από θρυλικά εστιατόρια και καφέ της, γίνεται αισθητή παντού.

Το Παρίσι, η πόλη του φωτός, είναι για τον Γούντι Άλεν ισάξια με τη Νέα Υόρκη. Τις θεωρεί δύο από τις πιο μεγάλες πόλεις του κόσμου. «Φυσικά και είμαι προκατειλημμένος υπέρ της Νέας Υόρκης επειδή γεννήθηκα και μεγάλωσα εκεί», λέει, «αλλά αν δεν ζούσα στη Νέα Υόρκη, το Παρίσι θα ήταν η πόλη που θα ήθελα να ζήσω».

Είναι η δεύτερη φορά που ο Άλεν γυρίζει μία ταινία στο Παρίσι, μετά το Everyone says I love you. «Μου δίνει μεγάλη χαρά να παρουσιάζω το Παρίσι στο κοινό μου με τον τρόπο που εγώ το βλέπω», λέει. «Ακριβώς όπως και με τη Νέα Υόρκη. Εγώ, την παρουσιάζω με το δικό μου τρόπο, και άλλοι σκηνοθέτες με το δικό τους. Το ίδιο συμβαίνει και με το Παρίσι. Θα μπορούσε να έρθει κάποιος σκηνοθέτης και να το παρουσιάσει με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Αλλά, εγώ θέλω να το παρουσιάσω με το δικό μου τρόπο, και να προβάλλω τα δικά μου συναισθήματα για αυτήν την πόλη».

Ο Άλεν ερωτεύτηκε το Παρίσι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του WHAT’S NEW PUSSYCAT, το κινηματογραφικό του ντεμπούτο ως ηθοποιός και συγγραφέας. Όπως ακριβώς ο Ζιλ, ο πρωταγωνιστής έχει μετανιώσει που δεν έμεινε εκεί όταν τελείωσαν τα γυρίσματα, όπως και άλλοι συντελεστές της ταινίας. «Το να κάνω κάτι τέτοιο, ήταν ένα πολύ μεγάλο ρίσκο για μένα εκείνη τη χρονική περίοδο» λέει. «Εκ των υστέρων σκέφτομαι ότι θα μπορούσα να είχα μείνει, ή τουλάχιστον να είχα ένα διαμέρισμα εκεί και να μοίραζα το χρόνο μου, αλλά δεν το έκανα, και το μετάνιωσα εκ των υστέρων».

Όπως συμβαίνει συνήθως με τις ταινίες του Γούντι Άλεν, μία πλειάδα αξιόλογων ηθοποιών συμμετέχουν σε αυτές. Έτσι και στα ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ παρελαύνουν γνωστοί ηθοποιοί όπως οι Έιντριεν Μπρόντι και Κάθι Μπέιτς, αλλά και ταλαντούχοι νέοι ηθοποιοί όπως οι Κόρεϊ Στολ, Νίνα Αριάντα, Τομ Χίντλστον, Άλισον Πιλ και Λέα Σεϊντού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου