Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Για το ακατόρθωτο

Για 33 χρόνια κάθε πρωί κοιτάζομαι στον καθρέφτη και ρωτάω τον εαυτό μου «Αν αυτή ήταν η τελευταία ημέρα της ζωής σου, θα έκανες αυτό που ετοιμάζεσαι να κάνεις σήμερα;»...............

Ο Steve Jobs έφυγε σήμερα από τη ζωή


- O Steve Jobs έβαλε τα θεμέλια για μία καινούργια εποχή.

Μια ιστορική διάλεξη που είχε κάνει το 2005 στο Πανεπιστήμιο του Stanford, αποσπάσματα της οποίας παραθέτω, δείχνει πως ο Steve Jobs ακολούθησε με τον καλύτερο τρόπο αυτό που είχε πει ο ποιητής: «Aφήστε πάντα λίγη καρδιά για το ακατόρθωτο».

λίγη καρδιά για το ακατόρθωτο».

- Η πραγματική μου μητέρα ήταν μια νεαρή, ανύπαντρη, απόφοιτος κολεγίου που αποφάσισε να με δώσει για υιοθεσία. Η μεγαλύτερη επιθυμία της ήταν να με υιοθετήσει ένα ζευγάρι πανεπιστημιακής μόρφωσης και κανόνισε τα πάντα ώστε μόλις γεννηθώ να με υιοθετήσει ένας δικηγόρος και η σύζυγός του.

- Αποφάσισα να παρατήσω το κολέγιο. Εκείνη την εποχή ήμουν στ’ αλήθεια φοβισμένος, αλλά τώρα ξέρω πως αυτή ήταν μια από τις καλύτερες αποφάσεις που πήρα ποτέ μου.

- Καθώς είχα εγκαταλείψει τις σπουδές μου και δεν ήμουν υποχρεωμένος να παρακολουθήσω κάποιο μάθημα, αποφάσισα να πάω να παρακολουθήσω καλλιγραφία. Δέκα χρόνια αργότερα, όταν σχεδιάζαμε τον πρώτο Macintosh ξαναθυμήθηκα εκείνο το μάθημα και χρησιμοποιήσαμε στα Mac όλα όσα είχα μάθει. Αν δεν είχα παρατήσει το κολέγιο, αν δεν είχα παρακολουθήσει μαθήματα καλλιγραφίας, οι υπολογιστές δεν θα προσέφεραν τις δυνατότητες καλλιγραφίας που προσφέρουν σήμερα. Θέλω να πω ότι ποτέ δεν γίνεται να προβλέψεις την πορεία σου. Χρειάζεται, λοιπόν, να εμπιστευτείτε όλα τα βήματά σας, γιατί με κάποιο τρόπο σας οδηγούν στο μέλλον σας. Πρέπει να εμπιστευτείτε κάτι ή κάποιον, το ένστικτό σας, τη μοίρα, το κάρμα, τη ζωή, δεν έχει σημασία. Αυτή η άποψη ποτέ δεν μ’ απογοήτευσε και καθόρισε τη ζωή μου.

- Ήμουν τυχερός, γιατί βρήκα από πολύ νωρίς τι μου άρεσε στη ζωή μου. Ξεκινήσαμε με τον Wozniak την Apple, στο γκαράζ των γονιών μου και δέκα χρόνια μετά ήταν μια εταιρία αξίας άνω των 2 δις δολαρίων με πάνω από 4000 εργαζόμενους. Και μετά απολύθηκα από την εταιρία που ίδρυσα. Ο σκοπός ολόκληρης της ενήλικης ζωής μου είχε πια χαθεί κι αυτό ήταν τόσο επώδυνο. Για αρκετούς μήνες δεν είχα ιδέα τι να κάνω.

- Tότε δεν καταλάβαινα, αλλά η απόλυσή μου από την Apple ήταν ό,τι καλύτερο θα μπορούσε να μου είχε συμβεί. Η βαρύτητα της επιτυχίας αντικαταστάθηκε από την ελαφρότητα να είμαι ξανά αρχάριος, αβέβαιος για τα πάντα. Απελευθερώθηκα και μπήκα σε μια από τις πιο δημιουργικές περιόδους της ζωής μου.

- Tην επόμενη πενταετία ξεκίνησα την εταιρία Next και την Pixar και ερωτεύτηκα μια υπέροχη γυναίκα που έγινε η σύζυγός μου. Όταν η Apple αγόρασε τη Next ξαναβρέθηκα σ’ αυτή ενώ με τη Laurene είχαμε δημιουργήσει μια υπέροχη οικογένεια. Είμαι βέβαιος ότι τίποτα απ’ όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί, αν δεν είχα απολυθεί από την Αpple.

- Yπάρχουν φορές που η ζωή σε χτυπάει κατακέφαλα. Μη χάνετε την πίστη σας. Είμαι πεπεισμένος πως το μόνο που μου έδωσε δύναμη να συνεχίσω ήταν πως αγαπούσα αυτό που έκανα. Αυτό είναι αλήθεια και στη δουλειά και στον έρωτα. Ένα μεγάλο τμήμα της ζωής σας θα αφιερωθεί στην εργασία σας και ο μόνος τρόπος για να είστε ικανοποιημένοι είναι να θεωρείτε πως κάνετε υπέροχη δουλειά. Μη βολεύεστε. Μην τα παρατάτε.

- Για 33 χρόνια κάθε πρωί κοιτάζομαι στον καθρέφτη και ρωτάω τον εαυτό μου «Αν αυτή ήταν η τελευταία ημέρα της ζωής σου, θα έκανες αυτό που ετοιμάζεσαι να κάνεις σήμερα;».

Όποτε η απάντηση ήταν «όχι» για πολύ καιρό, ήξερα πως κάτι έπρεπε να αλλάξω. Το να θυμάμαι πάντα πως σύντομα θα πεθάνω, ήταν η καλύτερη βοήθεια για να παίρνω τις σωστές αποφάσεις στη ζωή μου. Όλα τα υπόλοιπα -οι εξωτερικές προσδοκίες, η υπερηφάνεια, ο φόβος της γελοιοποίησης ή της αποτυχίας- όλα εξαερώνονται μόλις βρεθούμε απέναντι στο θάνατο: το μόνο που απομένει είναι το πραγματικά σημαντικό. Το να θυμάστε πως θα πεθάνετε είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε την παγίδα να νομίζετε πως έχετε κάτι να χάσετε. Είστε ήδη γυμνοί.

- Έχοντας βιώσει την περιπέτεια με τον καρκίνο στο πάγκρεας, μπορώ να σας πω κάτι, με λίγο περισσότερο βεβαιότητα από εκείνους για τους οποίους ο θάνατος είναι μια αφηρημένη μόνο έννοια: Κανείς δεν θέλει να πεθάνει. Ακόμη κι όσοι περιμένουν να πάνε στον παράδεισο, θέλουν να φτάσουν εκεί χωρίς να πεθάνουν. Κι, όμως, ο θάνατος είναι η μόνη κοινή μας μοίρα.
Πηγή: Περιοδικό People.

Καλό ταξιδι Steve Jobs.

Πριν λίγη ώρα είπαν στο twitter:

Είναι μεγάλη τιμή να έχεις δουλέψει με τον Steve. Θα μου λείψει. -Bill Gates

O Steve Jobs ήταν μεγαλύτερος εφευρέτης και από τον Thomas Edison. Μας έκανε να μπορούμε να παίζουμε τον κόσμο στα δάχτυλα. - Steven Spielberg

Είμαστε όλοι συντετριμμένοι με την απώλεια του Steve Jobs. Πρέπει όμως να συνεχίσουμε να ταξιδεύουμε παρόλο που χάσαμε τον καπετάνιο μας. -Ashton Kutcher

Ο κόσμος έχασε έναν οραματιστή. Σκεφτείτε διαφορετικά – Kevin Spacey

Ήταν έμπνευση για όλους μας. Θα μας λείψεις - Eva Longoria

Ο Steve Jobs έκανε πραγματικότητα αυτά που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε- Mia Farrow


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου